Vaizdo žaidimai, kurie leidžia žaidėjams uždirbti žaidžiant, keičia žaidimų industriją
Pagrindinis tikslas, dėl kurio žmonės žaidžia vaizdo žaidimus, visada buvo smagus laiko praleidimas. Vis dėlto pamažu atsiranda nauja žaidimų klasė, kur žaidimas tampa tarsi investavimo galimybė ir netgi potencialus pinigų uždirbimo būdas. Pastaruoju metu uždirbti leidžiantys žaidimai kaip, pavyzdžiui, „Axie Infinity“ ar „The Sandbox“ tampa vis populiaresni.
Vienas panašumas tarp jų ir ankstesnių klasikinių žaidimų yra tas, kad ir vieni, ir kiti pasižymi komplikuotomis ekonominėmis ekosistemomis. Pavyzdžiui, 1984 m. pasirodžiusiame „Elite“ žaidime žaidėjai keliaudavo iš vienos planetos į kitą ir mėgindavo padidinti savo kreditų skaičių, pirkdami ir pardavinėdami ginklus ar kitokias prekes. „The Sims“ žaidimų franšizėje žaidėjai galėjo pirkti viską – nuo picų iki namų.
Visgi šiuose senesniuose žaidimuose žaidimo valiuta neturėjo jokios vertės realiame pasaulyje. Taip pat egzistuoja ir tokie žaidimai kaip „World of Warcraft“, kur žaidėjai daiktus maino tamsiojoje rinkoje. Visgi naujos klasės uždirbti leidžiantys žaidimai veikia visiškai kitaip.
Šios naujos žaidimų kategorijos lyderis šiuo metu yra „Axie Infinity“, kurį sukūrė programuotojas iš Vietnamo Sky Mavis. Žaidimas šiuo metu turi apytiksliai 1.85 milijono aktyvių kasdienių vartotojų, iš kurių dauguma gyvena Filipinuose, Venesueloje bei JAV.
Žaidimo pagrindas yra mielos būtybės, vadinamos Axies, kurias žaidėjai augina, treniruoja, naudoja užduotims vykdyti ir kovoja. Žaidimo tikslas yra rinkti meilės eliksyrus (SLP), kurie gali būti naudojami auginti naujus Axies.
Šie eliksyrai taip pat pasitarnauja kaip kriptovaliuta, kurią galima pirkti ir pardavinėti kriptovaliutų keityklose. Pranešama, kad geriausi žaidėjai uždirba apie 1500 SLP per dieną (šiuo metu tai yra lygu apytiksliai 91 eurui, tačiau SLP vertė nuolat kinta).
Pačios būtybės gali būti mainomos NFT forma. NFT yra tarsi skaitmeniniai meno kūriniai, kurie egzistuoja skaitmeninėse buhalterijos žurnaluose, kurie plačiau vadinami blokų grandinėmis (angl. blockchains).
Kiti žaidimo elementai, pavyzdžiui, nekilnojamas turtas, gėlės, statinės ir šviestuvai irgi gali būti mainomi NFT forma. Visi jie yra perkami ir parduodami, naudojami Ethereum (ETH), antra didžiausia kriptovaliuta po Bitcoin.
Toks žingsnis į priekį buvo ilgai laukiamas, kadangi tokiuose žaidimuose kaip „World of Warcraft“ prekyba žaidimo elementais turi būti vykdoma trečių šalių aukcionų svetainėse ir už tokią veiklą žaidėjai yra baudžiami. Prekybos procesas „Axie Infinity“ ir kituose panašiuose žaidimuose yra saugesnis.
Norint pradėti žaisti „Axie Infinity“, žaidėjai turi nusipirkti arba pasiskolinti tris Axies. Jų kaina prasideda nuo apytiksliai 170 eurų. Aukštesnio lygio, reti ar mistiniai Axies verti kur kas daugiau.
Pats brangiausias Axie buvo parduotas 2020 m. gale. Jis buvo parduotas už 300 ETH (tuo metu 300 ETH vertė siekė apytiksliai 103 000 eurų, o dabar 300 ETH vertė siekia virš 1.1 milijono eurų).
Su šiuo žaidimu yra susieta dar viena kriptovaliuta, vadinama Axie Infinity Shard (AXS). AXS investuotojai turi galimybę balsuoti dėl žaidimo ekosistemos valdymo bei gali ją panaudoti, kad gauti dalį bendruomenės iždo. AXS taip pat sulaukė didelio augimo. Tai yra didžiausia žaidimų kriptovaliuta rinkoje.
Be „Axie Infinity“ dar vienas uždirbti leidžiantis žaidimas yra „CryptoKitties“. Šiame žaidime žaidėjai perka, augina ir maino skaitmenines kates, naudodami Ethereum kriptovaliutą. Šios katės taip pat yra NFT, kurie generuoja pajamas ne tik žaidimo kūrėjams, bet ir patiems žaidėjams. Brangiausia katė buvo parduota už 600 ETH.
Apart to, kad šie žaidimai suteikia galimybę užsidirbti, juose taip pat formuojasi bendruomenės, kuriose susitikę žaidėjai ir kūrėjai dalinasi išmintimi bei atlieka sandorius. Puikus to pavyzdys yra „The Sandbox“. Žaidimo žanras panašus į „Minecraft“. Jame žaidėjai stato savo kūrinius ir mainosi jais NFT forma.
Šio žaidimo ekonomika yra varoma SAND kriptovaliuta. Vienas iš būdų uždirbti SAND, yra pardavinėti nekilnojamo turto sklypus, vadinamus LAND. Vien per vasario mėnesį žaidimas pasiekė rekordą ir buvo parduota 2352 LAND sklypai, kurių vertė sudėjus siekė virš 2.4 milijonų eurų.