Kaip nepirkti daiktų, kurie mums išties nereikalingi

2018.11.05

Polinkis į impulsyvius pirkinius yra nenaudingas, jūs ištuštinate piniginę, o namuose iškyla kalnas nereikalingų daiktų. Atsikratykite šio pomėgio.

Praktiškai visi apsipirkimo metu esame patyrę silpnumo akimirkų. Jos mus atakuoja labai įvairiais ir nenuspėjamais būdais. Vienus jos pagauna tuo metu, kai be tikslo naršome internete, kitų gali laukti gatvėje, dar kiti į apsipirkinėjimo pinkles lengvai patenka prekybos centre.

Priklausomybė pirkiniams gali pasireikšti ir kitaip, tačiau rezultatas visada yra tas pats: į save mes sugrįžtame jau būdami namuose ir nustebę žiūrime ką nusipirkome. Polinkis impulsyviems pirkimams yra būdingas visiems be išimties, tačiau tai pasireiškia skirtingu lygiu. Kova su šiuo įpročiu yra sunki, bet vis tik įmanoma. Čia pateikiami būdai, padėsiantys sukurti imunitetą bereikšmiams pirkiniams.

1. Raskite savo silpnybes

Visų pirma reikia išsiaiškinti savo silpnybes. Rinkodaros specialistai jau seniai identifikavo ir aktyviai naudojasi specialiais psichologinias triukais, kuriais gali paveikti beveik bet kurį nepasiruošusį pirkėją. Štai jie:

  • Spalva. Parduotuvėse ypač išskiriami ryškia spalva tie produktai, kuriuos gamintojas ar prekybininkas nori jums įsiūlyti. Ypatingai atidūs būkite prekėms, kurios pažymėtos raudona arba oranžine spalva, nes šios spalvos nesąmoningai jus spaudžia veikti, t.y. įsigyti tą produktą.
  • Išdėstymo gudrybės. Kiekvienoje lentynoje yra nugalėtojų vietų. Paprastai šiose vietose yra ne tos prekės, kurios pasižymi puikia kokybe ar maža kaina, bet tos, kurios neša didžiausią pelną prekybos centrui.
  • Kontaktas. Mėgstamiausia gatvės pardavėjų technika, kuomet bandoma paduoti siūlomą daiktą į rankas. Psichologiškai, jei mes daiktą turime savo rankose, tuomet esame pasirengę jį nusipirkti.
  • Kvapai ir garsai. Specialiai parinkta muzika gali jums sukelti atsipalaidavimo jausmą. O skanūs kvapai, sklindantys iš įvairių pusių privers jus surinkti pilną krepšelį prekių, kurių jums net nereikia.

2. Susidarykite pirkinių sąrašą

Labai dažnai perkame nereikalingus dalykus tik todėl, kad neįvertiname ar iš tikrųjų mums jie reikalingi. Anekdotai apie žmones, kurie neturi ką apsirengti ir tuo pačiu metu neturi kur susidėti daiktų, nes jų pilnos lentynos, yra tobula tiesa. Kai pasidarysite išsamų turimų daiktų sąrašą, tuomet noras pirkti naujus labai susilpnės. Tuo pat metu bandykite suskirstyti visus savo daiktus į kelias kategorijas:

  • Būtini. Tai yra reikalingiausi dalykai, kuriuos jūs naudojate kasdien ir be kurių jūs negalite apsieiti.
  • Kartais reikalingi. Daiktai, kuriuos jūs retkarčiais naudojate.
  • Reikalingi, bet nebūtini. Šiai kategorijai priskiriame tuos dalykus, be kurių galėtumėte apsieiti, bet jie teikia jums džiaugsmo.
  • Nereikalingi. Jūs nepamenate, kodėl įsigijote šiuos daiktus ir kada paskutinį kartą juos naudojote. Jie tiesiog užima erdvę.

Sudaryti šį sąrašą jums padės pateikti tris paprasti klausimai, kuriuos turėtumėte užduoti sau kiekvieną kartą, kai suabejojate. Štai jie:

  • Kada paskutinį kartą aš naudojau šį daiktą?
  • Kada aš vėl juo naudosiuosi?
  • Ar šis dalykas atneša man džiaugsmą?

3. Įvertinkite nereikalingų daiktų kainą

Po to, kai suskirstysite savo nuosavybę į keletą kategorijų, iškart norėsite atsikratyti nereikalingais daiktais. Palaukite, neskubėkite, pirmiausia turite atlikti nedidelę terapinę procedūrą.

Paimkite ir kruopščiai apskaičiuokite bendrą mažiau reikalingų daiktų kainą. Jei tai buvo dovana, padėkite brūkšnelį; jei daiktą pirkote jūs – pažymėkite sumą, kurią sumokėjote pirkimo metu. Užtikrinu jus, kad galutinis skaičius labai nustebins jus. Pasidarykite bendrą savo nereikalingų daiktų nuotrauką, parašykite virš jos išleistų pinigų sumą ir visam laikui atsisveikinkite su jais. Įsidėkite nuotrauką į savo piniginę, arčiau pinigų ir kreditinių kortelių.

4. Prisiminkite visus nematerialius dalykus, kurie jus daro laimingais

Dabar atėjo laikas sukurti kitą sąrašą. Šiam kartui pabandykite prisiminti ir užrašyti visus tuos dalykus, kurie jus daro laimingais, bet yra nematerialūs. Prisiminkite geriausias savo gyvenimo akimirkas, brangius žmones, draugus, pasiekimus, ateities planus. Gerai pagalvoję, jūs sutiksite su teiginiu, kad geriausi dalykai gyvenime yra nematerialūs. Ar verta leisti pinigus už kažką, kas iš tiesų nesuteikia laimės ir galų gale atsiduria šiukšliadėžėje?

5. Atitolkite nuo savo kasdienybės

Labai efektyvus būdas kovai su pertekliniu vartojimu yra laikinas atitrūkimas nuo jus supančios tikrovės. Pabandykite ištrūkti į kelionę, į kaimą pas senelę, į ilgą komandiruotę. Patartina, kad tuo metu būtumėte atsiribojęs nuo žiniasklaidos ir elektroninių įrenginių. Tai padės išvengti įprastos rutinos, kuri nuolat skatina jus kažką įsigyti. Nauja patirtis suteiks jums galimybę reikšmingai įvertinti vertybes.

6. Sukurkite savo kriterijus, kad galėtumėte įvertinti poreikius

Pagrindinis reklamos tikslas yra įtikinti, kad mums reikalingi vienokie ar kitokie daiktai, apie kurių egzistavimą mes nežinojome nei prieš minutę, nei prieš dvi savaites. Ir labai dažnai taip atsitinka.

Siekiant, kad kiekvieną kartą jūsų nepersekiotų reklama, sukurkite savo kriterijus apie tam tikro dalyko būtinybę jūsų gyvenime. Norint tai padaryti, pakanka paklausti savęs keleto paprastų klausimų:

  • Ar tai planuotas pirkinys?
  • Kas atsitiks, jei nusipirksiu? O jei nepirksiu?
  • Ar šis dalykas greitai pateks į nereikalingų daiktų sąrašą?
  • Kur aš panaudosiu šį dalyką? Kiek kainuoja jo priežiūra ir aptarnavimas?
  • Kiek laiko praleidau, kad uždirbčiau pinigus šiam dalykui?
  • Kodėl aš iš vis nusprendžiau įsigyti šį pirkinį?

7. Išmokite daryti pauzes

Klientas, linkęs į impulsyvius pirkinius, yra labai pageidaujamas prekybininkų. Būtent dėl tokių klientų yra surengta daugybė akcijų, išpardavimų ir „laimės valandų“, kuomet prekių kainos trumpam sumažėja. Skubantis ir susijaudinęs klientas pernelyg nesidomės prekės kokybe ar jos savybėmis.

Jūsų tikslas yra nutraukti šį planą ir išmokti visada prieš perkant padaryti pauzę. Ir kuo brangesnis dalykas, tuo ilgesnė pauzė turėtų būti. Per šį laiką galėsite atvėsti, nusiraminti ir įsitikinti, kad pirkinys tikrai atitinka būtinumo kriterijus, apie kuriuos kalbėjome šiek tiek aukščiau.

Kaip jūs kovojate su apsipirkimo impulsu?