2017 yra turbūt vieni blogiausių metų kalbant apie „Apple” produktų saugumą – ar „iPhone” gamintojas labiau susirūpinęs dėl PR nei dėl vartotojų saugumo?

2017.12.21

"Apple" yra viena iš nedaugelio technologijų bendrovių, kuri užtikrina vartotojo pokalbių privatumą saugumo srityse. Bendrovė atvirai ir intensyviai kovojo su Federaliniu tyrimų biuru (FTB), kai jis reikalavo prieigos prie "iPhone" 2016 m. "Apple’’ ne tik siūlo tinkamą kontrolės veikimą, kad vartotojai galėtų būti apsaugoti, tačiau taip pat diskutuoja ir apie pačių vartotojų saugumą. 

Tad kyla klausimas: nejaugi daugiau yra kalbama apie PR (angl. Public relations – ryšiai su visuomene) nei apie pačius vartotojus?

Nors bendrovė 2016 m. laimėjo kovą prieš priežiūros žvalgybos agentūrą, bendrovei "Apple" šie metai buvo vieni blogiausių kalbant apie programinės įrangos saugumą bei vartotojų privatumą. Iš JT išreikšto susirūpinimo dėl to, kad bendrovė laikėsi Kinijos vyriausybės reikalavimų dėl kelių saugumo trūkumų, nustatytų jos gaminiuose per pastaruosius kelis mėnesius, atrodo, kad įmonę galima pamatyti iš visai kitos perspektyvos.

Po bene kvailiausio "macOS" ,,HomeKit’’ trūkumo, technologijų gigantė "Cupertino" šio mėnesio pradžioje pranešė apie dar vieną saugumo problemą. Klaida atsirado  po to, kai saugumo tyrėjas atrado, kad saugumo spraga pasiekė žmones per įmonę ’’9to5mac’’. "Apple" laikinai ištaisė šią klaidą mažiau nei per 48 valandas, tokiu būdu laimėdama žiniasklaidos dėmesį. Pasirodo, kad saugumo tyrėjai jau ilgą laiką klausė "Apple", bet informacija apie tam tikrus trūkumus buvo atskleista tik tada, kai pateko į viešumą.

Glaudūs PR (ryšiai su visuomene) viršijo "Apple" vartotojų saugumą

Kiekviena ataskaita apie "HomeKit" saugos problemas bendrovei "Apple" buvo tarsi padėka už greitą klaidų pataisymą, net jei tai buvo tik laikinas trikdžių pašalinimas. Tačiau šiandien paskelbtoje publikacijoje saugumo tyrėjas pasidalijo visomis detalėmis, kurios įvyko prieš tai, kol informacija pasirodė žiniasklaidos antraštėse.

"Jei atvirai, manau, kad šiuo metu galima sakyti, jog "Apple" rinkodaros komanda greičiausiai gali gauti viską, ko nori iš inžinierių be nustatyto pabaigos termino", – rašė Khaos Tian. Jis pasidalijo informacija, kurioje nurodoma kad kai pirmą kartą susisiekė su bendrovės saugumo komanda spalio mėnesio pabaigoje buvo nustatyta, kad "HomeKit" turi saugumo trūkumų. Tada "Apple" ištaisė šią klaidą, tačiau ji taip pat surado ir naują spragą, kuri paskatino dar lengviau įvykdyti perversmą.

,,Aš gavau (spalio 30 d.) el. laišką iš "Apple" produktų saugos tarnybos, kuriame buvo pranešama, jog tyrimas yra atliekamas jau visą mėnesį. Tuo metu aš išsiunčiau dar kelis el. laiškus (spalio 31 d., lapkričio 2 d. ir lapkričio 16 d., taip pat vienas buvo išsiųstas "Apple" viceprezidentui Federighi lapkričio 27 d.), siekdamas užtikrinti, kad inžinierių komanda suvoktų šią problemą, tačiau atsakymo negavau.’’

Tuomet Tian surado tą, kuris žinojo tam tikros informacijos iš bendrovės saugos komandos, kol galiausiai gavo atsakymą el. paštu iš ‘’Apple’’.

"Ar galima manyti, kad šiuo metu gaminio saugumas yra užtikrintas? Ar aš turiu žinoti ką nors, kas galėtų tinkamai tvarkyti savo saugumo problemą? " – klausė K.Tian

Bandydami priversti "Apple" išspręsti šią problemą, kuri jiems iškilo, vis dėlto nepavyko gauti naudingos informacijos. Tian susisiekė su "9to5mac", ir paskatino įmonę greitai pašalinti trūkumus. "Išvystytas" Apple PR "kanalas yra kur kas labiau aktyvesnis nei produkto saugumas". Apple PR pasiekia patį  ‘’Apple", o laikini pataisymai įvyksta per 48 valandas", – rašė jis.